Torra läppar-ett minne blott

Vi har än så länge haft tur med vintern. Snart Lucia och 7 plusgrader ute. Men jag vet att det snart kommer, vintern knackar på dörren och jag vill vara förberedd. Jag vet att december är hektisk så jag gjorde behandlingen redan innan min Sydafrikaresa. Omställningen när man kommer hem till kylan kan knäcka vilken läpp som helst. Men som alltid när man ska göra något ingrepp vill jag gå till någon jag vet är proffs. Dorina på DEVITA på Birger Jarlsgatan är kanon.

Det hon gör är att hon injicerar fukt in i läpparna-alltså inte filler för volym utan fukt från Restylane. Allt för att slippa torra, fnasiga läppar i kylan.

IMG_3247 IMG_3251 IMG_3258

 

IMG_3269

 

DEVITA kallas även för Skönhetsakuten. Det för att de har öppet till 24 vissa torsdagar. Då kan man gå dit och få en snabbfix av ansikte eller kropp innan röda mattan eller coctailpartyt börjar. Idéen är genialisk. Jag ska ta mig dit en tråkig januaritorsdag och kanske göra Madonna-lyftet som ska vara helt otrolig. Det som gör hennes klinik så speciell är att hon jobbar aldrig med kirurgi eller knivar och får ändå liknande resultat. Hos Dorina kan man åldras med grace…

Leave a Reply

